6 مرداد 1403 10:32

شوک جدید به بازار خودرو

مطالب مرتبط
آقای مهندس هادی شهسوارپور مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۰۷ به همراه معاونین، مدیران و کارشناسان این منطقه از پروژه های عمرانی درحال اجرا از جمله احداث مدارس، ساختمان سردرب گمرک و بازسازی ساختمان های هتل ارگ جدید و سایر طرح ها بازدید کرد و از نزدیک در جریان پیشرفت فیزیکی این پروژه ها قرار گرفت.

آنچه در این مقاله خواهید خواند

ارگ جدید : در حالیکه مجلس شورای اسلامی طی چند روز گذشته طرح جنجالی خود یعنی ” آزادسازی واردات خودرو ” را مطرح کرده است و بازار را با شوک بزرگی مواجه ساخت و اکثر قیمت خودروها سر فرود آوردند در روز بیست و دوم شهریور ماه وزیر صمت اعلام کرد ” هنوز برنامه ای برای واردات خودرو نداریم ” .

این در حالیست که همچنان بحث‌ها بر سر آزاد شدن واردات خودرو مطرح است؛ موضوعی که اخیرا از سوی مجلس شورای اسلامی مطرح و در انتظار تصویب است. مجلس در تلاش است با تصویب طرح واردات خودرو، رانت موجود در این بازار را حذف، بازار را ساماندهی و موج قیمت‌ها را آرام کند.

فاطمی امین کاهش قیمت همزمان با افزایش تولید و کیفیت و اجرای تعهدات خودروسازان را از جمله اهداف وزارت صمت برشمرد و گفت: رسیدن به تولید سالانه سه میلیون خودرو برای افق ۴ ساله خودروسازی کشور ترسیم شده است.

وی افزود: صنعت خودروسازی و سیاست‌های آن موضوعی وسیع و مهم است که بیشتر در مورد آن اطلاع رسانی خواهد شد.

گفتنی است؛ قرار است موضوع واردات خودرو فردا سه شنبه ۲۳ شهریور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *