20 اردیبهشت 1403 17:12

بازدید دادستان کل کشور از منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید

مطالب مرتبط

آنچه در این مقاله خواهید خواند

حجت الاسلام محمد کاظم موحدی آزاد، دادستان کل کشور همراه با استقبال مسئولین شهرستان امروز دهم آبانماه وارد بم شد و از منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بازدید نمودند و طی نشست با مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید و فعالین اقتصادی منطقه، مشکلات آنها را مورد بررسی قرار دادند و طی بازید چهارشنبه دهم آبان از شرکت قطعه‌سازی قوای محرکه در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم گفت: از سال ۸۲ این شرکت با یکی از بانک‌های عامل مشکلاتی داشت که با ورود دستگاه قضا بعد از چندین سال برطرف شد. وی ادامه داد: طی ۲ مرحله حمایت دستگاه قضایی استان شرکت قوای محرکه به مرحله تولید و اشتغال رسید و تا پایان سال تعداد اشتغال‌زایی مستقیم آن به ۵۰۰ نفر و در کمتر از یکسال آینده به ۲ هزار نفر می‌رسد.
هادی شهسوارپور مدیرعامل منطقه ویژه ارگ‌جدید نیز در این بازید خطاب به دادستان کشور گفت: در کارخانجات خودروسازی ارگ جدید بالای ۱۷ هزار نفر مشغول به کار هستند و دقیقا سال گذشته از ماه شهریور تاکنون ۷۰۰۰ نفر نیروی جدید به کار گرفته شدند و اکنون هم ظرفیت استخدام ۵۰۰۰ نفر را در کارخانجات ارگ جدید داریم.
وی با اشاره به آسیب تحریم‌ها بر کارخانجات ارگ جدید افزود: بحث تحریم‌ها سبب این شد که مشکلات بصورت زنجیره‌وار روی هم انباشته شود‌ و مشکلاتی در زمینه گمرک، بانک، انتقال و صادرات و بیمه پیش آید و وضعیت عملاً به یک کلاف سردرگم تبدیل کرد.
شهسواپور خاطرنشان کرد: یکی از کارخانجات که به مشکل خورده ریگان خودرو است که برای آن برنامه‌ هایی داریم و نیاز به یک دستور ویژه دارد. وی ادامه داد: ما به همت و کمک دوستان قضایی و تمام بزرگواران توانستیم به سمت تولید ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو برویم و حتی تولید داخل قطعه سازی‌ هم به همت دوستان راه افتاد که می‌تواند بخشی از نیازهای کشور را تامین کند.
◻️گفتنی است در این بازدید مقرر شد مشکلات از طرف حوزه قضایی مورد بررسی و پیگیری قرار گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *